Ana Sayfa »

 

Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği Programı Öğretim Kadrosu

 

Necmi Akşit
Doktora: ODTÜ

Eleştirel okuryazarlık, eğitim yönetimi, eğitim politikaları.

Çalışmalarını öğretmen eğitimi, İngilizcenin akademik amaçlı öğretimi, eleştirel okuryazarlık, eğitim yönetimi ve eğitim politikaları çerçevesinde sürdüren Necmi Akşit, doktorasını 1998’de ODTÜ’den almıştır. British Council tarafından desteklenen bölüm öncesi İngilizce hazırlık sınıflarında sözlü beceri gelişimi ve öğrencilerin akademik disiplinlere geçişi konulu projede görev yapmıştır. Gençler ve yıldızlar kategorilerinde Türkiye tenis şampiyonlukları bulunan Dr. Akşit, F1 yarışları, futbol ve sinemaya ilgi duymaktadır.

 

Armağan Ateşkan
Doktora: ODTÜ

Uluslararası eğitim, eğitim teknolojisi, sürdürülebilirlik eğitimi.

Doktorasını 2008’de ODTÜ’den alan Armağan Ateşkan’ın uluslararası eğitim, çevre eğitimi, eğitim teknolojisi, öğretim programları, öğretmen eğitimi ve sürdürülebilirlik için eğitim konularındaki araştırmaları Avrupa Birliği, UNICEF ve TÜBİTAK tarafından desteklenmiştir. Shape Uluslararası Türk Okulu ve İDV Özel Bilkent Lisesi’nde görev yapmış olan Dr. Ateşkan, Öğretmen Eğitimi Dijital Ekosistemi projesinde takım lideridir. Dr. Ateşkan’ın hobisi tenis oynamaktır.

 

Alipaşa Ayas
Doktora: Southampton Üniversitesi

Program geliştirme, kavram geliştirme, alternatif değerlendirme.

Eğitim Bilimleri Enstitüsü Müdürü ve Eğitim Fakültesi Dekanı Alipaşa Ayas, doktorasını 1993’te Southampton Üniversitesi’nde tamamlamıştır. Program geliştirme, öğretmen eğitimi, kavram geliştirme ve alternatif değerlendirme yöntemleri üzerinde çalışmaktadır. Görev aldığı projeler Avrupa Birliği, UNICEF ve T.C. Millî Eğitim Bakanlığı’nca desteklenen Dr. Ayas, Öğretmen Eğitimi Dijital Ekosistemi projesinin lideridir. Bilkent Üniversitesi’ne katılmadan önce Karadeniz Teknik Üniversitesi’nde görev yapmış olan Dr. Ayas’ın hobileri futbol ve doğa yürüyüşüdür.

 

İlker Kalender
Doktora: ODTÜ

Ölçme ve değerlendirme.

Doktorasını 2011’de ODTÜ’de tamamlayan İlker Kalender’in temel araştırma alanı ölçme ve değerlendirmedir. Bilgisayar ortamında bireylere uyarlanmış testler ve öğretim elemanı değerlendirme verileri üzerinde çalışan Dr. Kalender, uluslararası büyük ölçekli test uygulamalarının istatistiksel analizleriyle de ilgilenmektedir. Bu kapsamda Avrupa Birliği, UNICEF, TÜBİTAK ve T.C. Millî Eğitim Bakanlığı destekli projelerde görev alan Dr. Kalender, polisiye romanlara ve Rus edebiyatına meraklıdır.

 

Jennie Farber Lane
Doktora: Wisconsin-Madison Üniversitesi

Yer temelli eğitim, çevre eğitimi.

Öğretmen eğitiminde program geliştirme, yer temelli eğitim, çevre eğitimi ve sürdürülebilirlik eğitimi üzerine araştırmalar yapan Jennie Farber Lane, doktorasını 2006’da Wisconsin-Madison Üniversitesi’nden almıştır. Çalışmaları TÜBİTAK ve Focus on Energy tarafından desteklenmiştir. Wisconsin-Stevens Point Üniversitesi’nde öğretim üyesi ve enerji eğitimi program direktörü olarak çalışmıştır. Çevre eğitimi alanında Aldo Leopold Mükemmeliyet Ödülü sahibi olan Dr. Lane, örgü örmekten hoşlanmaktadır.