Ana Sayfa » Dikkate Alınması Gerekenler

Dikkate Alınması Gerekenler

  1. Balkonlara dışarıdan görünebilecek biçimde çamaşır asmayınız. Halı, kilim ve benzerlerini balkon, blok içerisi ya da pencerelerden dışarı çırpmayınız. Mümkünse kurutma makinesi veya kurutma amaçlı çamaşırlık kullanınız.
  2. Saksı ve benzeri eşyaların pencere ve balkonlardan düşme tehlikesine karşı önlem alınız.
  3. Daire önlerine çöp kovası, ayakkabı, terlik veya geçişi engelleyecek biçimde çiçek saksısı ve benzerleri ile balkonlara görüntüyü bozacak eşyalar koymayınız.
  4. Ortak kullanım alanlarını kirletmeyiniz, şahsi eşyalarınızı bırakmayınız.
  5. Blok içerisinde sigara içmeyiniz, pencerelerden dışarı herhangi bir cisim atmayınız.
  6. Çevre temizlik ve güvenliği bakımından lojman balkonlarında kömür mangalı yakılmasına kesinlikle izin verilmemektedir. Elektrikli mangal kullanılmasında bir sakınca yoktur.
  7. Kampüs içerisinde ikamet eden diğer sakinlerin rahatsız olmamaları için ortak kullanım alanlarında ve bloklar çevresinde parti düzenlenmemesi, piknik yapılmaması ve mangal yakılmaması önemle rica olunur.
  8. Daireden ayrılırken kapınızı iki kez kilitlediğinizden emin olunuz. Tanımadığınız kişilere kapıyı açmayınız, yabancıları dairenize almayınız. İhtiyaç hâlinde görevli veya ilgili personelden yardım isteyiniz.
  9. Daireden ayrılırken musluklar, elektrikli cihazlar, mutfak tüpü, pencere ve kapıların kapalı olduğundan emin olunuz. Daire anahtarını hiçbir biçimde kapı paspasının altı gibi güvenilir olmayan yerlere bırakmayınız, başkalarına vermeyiniz
  10. Anahtarınızı kaybederseniz, çalışma saatleri içerisinde Lojman İşletmeleri Müdürlüğü’nü arayınız. Çalışma saatleri dışında, acil hattan yardım isteyiniz. (Tel: 266 4050 – Dahili: 6666).
  11. Doğal olmayan ses, koku, duman veya ısı gibi bir durumda karşılaşıldığında Lojman İşletmeleri Müdürlüğü’ne bildiriniz. Çalışma saatleri dışında ise acil hattan yardım isteyiniz. (Tel: 266 40 50 Dahili: 6666)
  12. Elektrik tesisatının aşırı yüklenmemesi için elektrikli ısıtıcı ve ocak kullanmayınız.
  13. Elektrikle ilgili ve elektrikli aletlerdeki arızaların giderilmesi için arızaya müdahale etmeden elektrik teknisyeni isteyiniz.
  14. Tüp dedantörü, hortum ve kelepçelerin güvenlik açısından 10 yılda bir yenilenmesini sağlayınız.
  15. Mutfak tüplerinden etrafa gaz kokusu yayılması veya ocakların iyi yanmaması halinde Lojman İşletmeleri Müdürlüğü’nden yardım isteyiniz.
  16. Buzdolabında oluşan buzlanmanın giderilmesi için buzu kesinlikle sert cisimle kazımayınız. Dolabın fişini çekip buzun erimesini bekleyiniz veya yardım isteyiniz.
  17. Aspiratör filtreleri altı ayda bir değiştirilmelidir. Bu hizmet için Lojman İşletmeleri Müdürlüğü’nü arayabilirsiniz.
  18. Elektrik süpürgeleri kuru sistemdir; ıslak zeminlerde kullanılmamalıdır. Süpürge torbalarının belli aralıklarla yenilenmesini veya temizlenmesini sağlayınız.
  19. Çamaşır makinelerine uygun deterjan kullanınız. Makinelere aşırı yükleme yapmayınız. Çamaşır dışında ayakkabı, paspas, halı, kilim vb. yıkamayınız. Filtrelerin her ay düzenli olarak temizlenmesini sağlayınız. Ortak kullanım alanlarındaki çamaşır ve kurutma makinelerinde işlem tamamlandıktan sonra çamaşırlarınızı bekletmeden alınız.
  20. Mobilyaları banyo, mutfak, depo, balkon vb. amaç dışı alanlarda kesinlikle kullanmayınız.
  21. Mobilyaların üzerinde hiçbir biçimde delici ve yapıştırıcılar kullanmayınız.
  22. Kirli su giderlerinin tıkanmaması için ped, çocuk bezi vb. maddeler atmayınız.
  23. Daire boyalarının yenilenmesi talep edildiğinde, standart renk beyaz boya kullanılmaktadır. Farklı renklerin kullanılması halinde ise, ilgililerden değişiklik yapılacak alan miktarı kadar renk dönüşümü ile dairenin tahliyesinde yüzeylerdeki renklerin tekrar düzeltilebilmesi için işçilik gider tutarı alınmaktadır.
  24. Lojmana ait kullanmadığınız eşyaları işletmeye iade ediniz; başkalarına vermeyiniz.
  25. Demirbaş zimmet listelerini kontrol ederek imzalayınız. Eşyalardaki eksiltme, artırma veya değişikliğin listede belirtilmesini sağlayınız.
  26. Evcil hayvan sahiplerinin besledikleri hayvanlar için sağlık sertifikası edinmeleri ve bu sertifikanın bir kopyasını Lojman İşletmeleri Müdürlüğü’ne vermeleri gerekmektedir. Hayvanlarınızı başıboş bırakmayınız. Hayvan beslemek amacıyla blok içerisine ve çevresine yiyecek koymayınız. Evcil hayvanlarınızın hiçbir biçimde çevreyi kirletmesine ve diğer sakinleri rahatsız etmesine izin vermeyiniz.
  27. Günün herhangi bir saati ile birlikte sabahları 10:00’dan önce, akşamları 22:00’den sonra, apartman ve çevre sakinlerini rahatsız edecek biçimde TV, radyo dinlemeyiniz ve müzik aletleri çalmayınız; eğlence düzenlemeyiniz; çocukların blok içerisinde oyun oynamasına izin vermeyiniz.
  28. Lojmana ait eşyalara herhangi bir biçimde hasar verilmesi durumunda hasar tutarı, üzerinde zimmet bulunan kişilerden tahsil edilir.
  29. Lojman giderleri belge karşılığı merkez 19.Blok ve Doğu Kampus C Blok ofislerine her ayın 10’una kadar nakit olarak ödenmektedir. İstenilmesi halinde maaşlardan kesinti yoluyla da otomatik ödeme imkânı bulunmaktadır. Ayrıca bloktaki görevli personel aracılığıyla da ödeme yapılabilir.
  30. Belirlenen sınırlar ve standartlar dâhilinde %50 katkı payı ödenerek dairelerde isteğe bağlı olarak demirbaşlar, beyaz eşyalar, mobilyalar, mefruşatlar, elektrikler ve sıhhi tesisat armatürleri, mutfak dolapları, banyo, duş ve küvet kabinleri, fayanslar, kapı ve pencere sistemleri, laminant, parke vb.leri ile burada belirtilmeyen komple dekorasyon işlerine ait onarım ve yenilemeler yapılmaktadır. Daha fazla bilgi için Lojman İşletmeleri Müdürlüğü’ne başvurunuz. (Tel : 266 43 88, Dahili 1551 – 1397)
    Not: 100 TL’ye kadar yapılan tüm onarım ve parça değişim bedellerinin tamamı lojmanlarda ikamet edenler tarafından ödenir.
  31. Lojmanla ilgili her türlü onarım, yenileme veya ısınma sorunu olduğunda Lojman İşletmeleri Müdürlüğü’ne başvurunuz.
  32. Araçlarınızı otoparklara uygun biçimde park ediniz; camları kapatıp kapıları kilitleyiniz.
  33. Bisiklet ve motosikletlerinizi park demiri bulunan yerlere bırakınız.
  34. 106. Blok girişindeki güvenlik noktasında kimlik kontrolü yapılmaktadır. Kayıt yaptırmadan misafirlerinizi dairelere almayınız.
  35. Çalışma saatleri dışında herhangi bir sorunla karşılaştığınızda güvenlik, acil hat veya blok girişlerinde belirtilen telefonları arayabilirsiniz. (Tel: 266 40 50, Dahili: 6666)