İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, Yükseköğretim Kurulu’nun 16 Mayıs 2024 tarihli onayı ile Eğitim Fakültesi bünyesinde Temel Eğitim Bölümü’ne bağlı Sınıf Öğretmenliği programına öğrenci kabul etmeye başladı.
Prof. Dr. Ali Doğramacı önderliğinde, Bilkent Üniversitesi’nde 2000’lerin başlarında adım atılan öğretmen yetiştirme sürecine ve özelde Sınıf Öğretmenliği programına verilen değeri vurgulamak, alandaki yeni gelişmeleri katılımcılarla paylaşmak, bu yeni programın açılışını kutlamak ve değerli eğitimcilerimize tanıtmak amacıyla Bilkent Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanlığı, 12 Ekim 2024, Cumartesi günü “Eğitimde Paylaşımlar ve Sınıf Öğretmenliği Çalıştayı”nı düzenledi.
İhsan ve Ayser Doğramacı Bilim, Kültür ve Sanat Merkezi’nde gerçekleştirilen etkinlik, Mütevelli Heyeti Başkanı Prof. Dr. Gülsev Kale, Rektör Prof. Dr. Kürşat Aydoğan ve Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Alipaşa Ayas’ın konuşmalarıyla açıldı.
Toplantıya; Bilkent, Ankara ve Erzurum okulları ilkokul öğretmenleri ve yöneticileri ile Ankara, Gazi, Başkent ve Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanları da katıldı. Hacettepe Üniversitesi Çocuk ve Ruh Sağlığı Anabilim Dalı Emekli Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ferhunde Öktem, programın ilk yarısında çocuk ve ergen ruh sağlığı ve sorunları alanında deneyimlerini aktarırken, çocuk edebiyatı alanında da kıymetli çalışmaları bulunan Ankara Üniversitesi Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Uygulama ve Araştırma Merkezi Kurucu Müdürü Prof. Dr. Sedat Sever’in çocukların eğitim süreçleri ve okuma kültürü konulu konuşmasına yer verildi.
Programın ikinci yarısında ise katılımcılar üç ayrı gruba bölündü. Bu kısımda yeni başlayan programın hazırlık aşamasında yapılan ön değerlendirmelerde ortaya çıkan konular eş zamanlı oturumlarda tartışılarak katılımcıların fikir alışverişinde bulunmalarına ve çözüm önerilerini paylaşmalarına imkân sağlandı.
Bu kapsamda sınıf öğretmenlerinin eğitim ve öğretimde karşılaştıkları sorunlar ile potansiyel çözümler ele alındı, ayrıca yeni yetiştirilecek sınıf öğretmenlerinin görevlerini daha etkin yapabilmeleri için öneriler geliştirildi. Sınıf öğretmenlerine Uluslararası Bakalorya İlk Yıllar Programı (PYP) yetkinliği kazandırılmasının öğretim sürecine katkıları da paralel bir oturumda tartışıldı.
Grup sözcülerinin sonuç raporlarını paylaşmasıyla sona eren “Eğitimde Paylaşımlar ve Sınıf Öğretmenliği” Çalıştayı, 80 kişilik katılımla gerçekleştirildi.