Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Sınıf Öğretmenliği programı, yenilikçi ve yaratıcı öğretim yöntemlerini benimseyen, eğitimle teknolojiyi bütünleştiren, üst düzey iletişim becerilerine sahip ilkokul öğretmenleri yetiştirme amacıyla kurulmuştur. Programın ana hedefi, öğretmen adaylarının ileride çalışacakları her kurumda eğitim kalitesini ileriye taşıyacak niteliklerle yetişmesidir.
Bilkent Üniversitesi’nde eğitimin temelini oluşturan disiplinlerarası anlayış ve çekirdek müfredat uygulaması, özellikle sınıf öğretmenliği altyapısı için kritik bir öneme sahiptir. Bu doğrultuda farklı disiplinlerden beslenen bir lisans programı geliştirilmiş, öğrencilerin sanattan teknolojiye, uygarlık tarihinden pozitif bilimlere uzanan çeşitlilikte dersler alabilmesine öncelik verilmiştir. Öğrenciler, okullarda yapacakları uygulama ve stajlarla da öğretmenliğe ilk adımı atacaktır.
Ağırlıkla İngilizce sürdürülecek programda öğrencilerin mesleki literatürü uluslararası ölçekte takip edebilmesi hedeflenmiştir. Bu eğitim modeli, mezunların devlet okullarının yanı sıra Türkiye’de uluslararası program uygulayan özel okullar ve yurt dışındaki eğitim kurumlarında da çalışabilmesine zemin hazırlayacaktır.
Öğrenciler ilk yılda eğitim bilimi, bilgisayar uygulamaları ve matematiksel düşünmeye yönelik dersler alacak, bu temeli ikinci yılın öğretim teknolojileri ve yöntemleri, değerlendirme, fiziki etkinlik ve okuma-yazma öğretimi dersleriyle güçlendirecektir. Üçüncü yılda mesleki iletişim, etik, okul yönetimi ve okul deneyimi başlıkları ağırlıktadır. Öğretmenlik uygulaması, rehberlik ve araştırma yöntemleri dersleri ise dördüncü yılın belkemiğini oluşturmaktadır.
Sınıf öğretmenliği, eğitim sisteminin en önemli yapı taşıdır. Bölümün öğrencileri temel eğitimde öncü roller üstlenecek birer öğretmen kimliğiyle mezun olacak, çocuklara hayat boyu faydalanacakları öğrenme alışkanlıkları kazandırırken, yeni nesillerin bireysel ve sosyal gelişimine yön verecektir.
Sınıf Öğretmenliği Ders Programı
Birinci Yıl
Güz Dönemi
EDU 101 Eğitim Biliminin Temelleri I
EDU 113 Türkiye Coğrafyası, Jeopolitiği ve Tarihi
CS 121 Bilgisayar Uygulamalarına ve Programlamaya Giriş
MATH 103 Matematiksel Düşünme I
ENG 101 İngilizce ve Kompozisyon I
TURK 101 Türkçe I
GE 100 Üniversite Hayatına Giriş
Bahar Dönemi
EDU 102 Eğitim Biliminin Temelleri II
EDU 114 Temel Fen Bilimleri ve Uygulamaları
ENG 102 İngilizce ve Kompozisyon II
TURK 102 Türkçe II
Temel Sosyal Bilimler Seçmeli Dersi
Matematik / Fen Bilimleri Seçmeli Dersi
İkinci Yıl
Güz Dönemi
EDU 201 Bilişim ve Öğretim Teknolojileri
EDU 215 İlk Okuma ve Yazma Öğretimi
HUM 111 Kültürler, Medeniyetler ve Düşünceler I
HIST 200 Türkiye Tarihi
GE 250 Üniversite Etkinlik Programı I
Temel Sanat Seçmeli Dersi
Matematik / Fen Bilimleri Seçmeli Dersi
Bahar Dönemi
EDU 202 Öğretim Yöntemleri, Planlama ve Değerlendirme
EDU 205 Uluslararası İlkokul Programları
EDU 214 Drama, Oyun ve Fiziki Etkinlikler Öğretimi
EDU 216 Türkçe Öğretimi
EDU 221 Topluma Hizmet Uygulamaları
HUM 112 Kültürler, Medeniyetler ve Düşünceler II
GE 251 Üniversite Etkinlik Programı II
Üçüncü Yıl
Güz Dönemi
EDU 303 Eğitimde Ahlak, Etik ve Değerler
EDU 305 Okul Deneyimi I
EDU 311 Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi
EDU 313 Matematik Öğretimi
EDU 315 Fen Öğretimi ve Çevre
COMD 358 Profesyonel İletişim
Bahar Dönemi
EDU 304 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
EDU 306 Özel Eğitim ve Kaynaştırma
EDU 308 Okul Deneyimi II
EDU 316 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi
Meslek Bilgisi Seçmeli Dersi (2)
Matematik / Fen Bilimleri Seçmeli Dersi
Dördüncü Yıl
Güz Dönemi
EDU 401 Öğretmenlik Uygulaması I
EDU 413 Müzik Öğretimi
EDU 415 İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi
EDU 421 STEAM Eğitimi
Meslek Bilgisi Seçmeli Dersi
Bahar Dönemi
EDU 402 Öğretmenlik Uygulaması II
EDU 404 Okullarda Psikolojik Hizmetler ve Rehberlik
EDU 416 Görsel Sanatlar Öğretimi
EDU 490 Bitirme Projesi: Araştırma Yöntemleri ve Uygulama
Meslek Bilgisi Seçmeli Dersi
Seçmeli Derslerden Bazıları
EDU 331 İlkokulda Alternatif Ölçme Değerlendirme
EDU 340 Program Geliştirme
EDU 350 Program Değerlendirme
EDU 405 Küresel Bağlamda Müfredat
EDU 406 Öğretimde Sosyal Duygusal Öğrenme
CHEM 111 Toplum ve Gezegenimiz İçin Kimya
MATH 104 Matematiksel Düşünme II
MATH 132 Sonlu ve Kombinasyonal Matematik
MBG 110 Modern Biyolojiye Giriş
PHYS 180 Kavramlar ile Fizik
IR 101 Dünya Politikasına Giriş
IR 214 Küresel Çevre Konuları
POLS 101 Siyaset Bilimine Giriş I
PSYC 100 Psikolojiye Giriş
PSYC 102 Sosyal Psikolojiye Giriş
SOC 101 Sosyolojiye Giriş
HART 117 Görme Biçimleri: Sanat ve Mimarlık Tarihi
HIST 205 Osmanlı İmparatorluğu Tarihine Giriş
MSC 110 Müzik Sanatının Kültürü ve Temelleri
THR 110 Tiyatroya Giriş
Öğretim Kadrosu
Necmi Akşit
Çalışmalarını öğretmen eğitimi, İngilizcenin akademik amaçlı öğretimi, eleştirel okuryazarlık, eğitim yönetimi ve eğitim politikaları çerçevesinde sürdüren Necmi Akşit, doktorasını 1998’de ODTÜ’den almıştır. British Council tarafından desteklenen bölüm öncesi İngilizce hazırlık sınıflarında sözlü beceri gelişimi ve öğrencilerin akademik disiplinlere geçişi konulu projede görev yapmıştır. Gençler ve yıldızlar kategorilerinde Türkiye tenis şampiyonlukları bulunan Dr. Akşit, F1 yarışları, futbol ve sinemaya ilgi duymaktadır.
Armağan Ateşkan
Doktorasını 2008’de ODTÜ’den alan Armağan Ateşkan’ın uluslararası eğitim, çevre eğitimi, eğitim teknolojisi, öğretim programları, öğretmen eğitimi ve sürdürülebilirlik için eğitim konularındaki araştırmaları Avrupa Birliği, UNICEF ve TÜBİTAK tarafından desteklenmiştir. Shape Uluslararası Türk Okulu ve İDV Özel Bilkent Lisesi’nde görev yapmış olan Dr. Ateşkan, Öğretmen Eğitimi Dijital Ekosistemi projesinde takım lideridir. Dr. Ateşkan’ın hobisi tenis oynamaktır.
Alipaşa Ayas
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Müdürü ve Eğitim Fakültesi Dekanı Alipaşa Ayas, doktorasını 1993’te Southampton Üniversitesi’nde tamamlamıştır. Program geliştirme, öğretmen eğitimi, kavram geliştirme ve alternatif değerlendirme yöntemleri üzerinde çalışmaktadır. Görev aldığı projeler Avrupa Birliği, UNICEF ve T.C. Millî Eğitim Bakanlığı’nca desteklenen Dr. Ayas, Öğretmen Eğitimi Dijital Ekosistemi projesinin lideridir. Bilkent Üniversitesi’ne katılmadan önce Karadeniz Teknik Üniversitesi’nde görev yapmış olan Dr. Ayas’ın hobileri futbol ve doğa yürüyüşüdür.
İlker Kalender
Doktorasını 2011’de ODTÜ’de tamamlayan İlker Kalender’in temel araştırma alanı ölçme ve değerlendirmedir. Bilgisayar ortamında bireylere uyarlanmış testler ve öğretim elemanı değerlendirme verileri üzerinde çalışan Dr. Kalender, uluslararası büyük ölçekli test uygulamalarının istatistiksel analizleriyle de ilgilenmektedir. Bu kapsamda Avrupa Birliği, UNICEF, TÜBİTAK ve T.C. Millî Eğitim Bakanlığı destekli projelerde görev alan Dr. Kalender, polisiye romanlara ve Rus edebiyatına meraklıdır.
Jennie Farber Lane
Öğretmen eğitiminde program geliştirme, yer temelli eğitim, çevre eğitimi ve sürdürülebilirlik eğitimi üzerine araştırmalar yapan Jennie Farber Lane, doktorasını 2006’da Wisconsin-Madison Üniversitesi’nden almıştır. Çalışmaları TÜBİTAK ve Focus on Energy tarafından desteklenmiştir. Wisconsin-Stevens Point Üniversitesi’nde öğretim üyesi ve enerji eğitimi program direktörü olarak çalışmıştır. Çevre eğitimi alanında Aldo Leopold Mükemmeliyet Ödülü sahibi olan Dr. Lane, örgü örmekten hoşlanmaktadır.
Bilkent Üniversitesi
Merkez Kampüs G Binası, Oda No: 269
E-posta: edu@bilkent.edu.tr