Bilkent Üniversitesi’nin eğitim-öğretim süreçleri için önceliği olan ilk yaklaşım, mezunlarının eğitimli profesyoneller olmasını gerçekleştirebilmektir. ‘Eğitimli’den kastedilen, mezunlarının İngilizce ve ana dillerinde fermiyonlardan Paganini’ye, ribonükleik asitten Rothko ve Shakespeare’e, yoksulluğa ve daha birçok küresel başlığa dair eleştirel düşünebilen ve fikir üretebilen kişiler olmalarını sağlamaktır.
“Profesyonel” dendiği zaman ise seçtikleri alanlarda derin bilgi ve yetkinliğe sahip, problemleri saptayabilen ve çözebilen, daha önce karşılaşmadıkları konuları analiz edebilen, eleştirel ve yaratıcı düşünebilen kişiler vurgulanmaktadır. Öğrencilerin bu özellikleri geliştirebilmesine yönelik fırsatlar, ders programlarıyla bütünleşen birçok çekici platform aracılığıyla ve sınıf dışında öğrenmenin gerçekleştirildiği “resmi olmayan” programlarla sunulmaktadır. Sözü edilen ikinci yaklaşım; öğrenme, yaratıcılık, yenilikçilik, liderlik, işbirliği ve iletişim becerilerini kapsamaktadır.
Eğitim-öğretimde başarının ölçütü, Bilkent Üniversitesi mezunlarının aranan bireyler olması ve daha üst düzeylerdeki sorumluluk alanlarına ne kadar çabuk tırmandıkları olacaktır. Aynı derecede önem taşıyan bir diğer ölçüt ise Bilkent’in hem lisans hem de lisansüstü seviyede dünyanın farklı yerlerinden öğrencileri ve başarılı akademisyenleri çekebilme kapasitesi olacaktır.